zaterdag 8 september 2018

Hete zomer

Dag Nicole,
de vakantiemaanden zijn achter de rug, en de oude gewoonten vanuit de tijd van het voorjaar keren weer stilaan terug. Zo ook de berichten over de activiteiten van de VVL. Als jij er zoveel naar anderen doorstuurt, dan vind ik dat jij er op jouw beurt ook een dubbel en dik verdient. Vandaar dit mailtje met wat bloemetjes erin.


Om te onthouden
dat ik mijn bloemen tijdig
dien te begieten,
plant ik in mijn bloementuin
nog slechts vergeet-mij-nieten.


Ik snoei geen bloemen
wier naam mij zegt dat zij er
niet van genieten -
dus plant ik mijn tuin nu vol
met kruidje-roer-mij-nieten.
Een potje vol groetjes,

Julien
 Dank je wel, Julien!
Zo schattig, deze tanka's! En zoals altijd fijn-ironisch, jouw handelsmerk.

Zal ze op mijn blog plaatsen en wie weet verzin ik ook enige tanka's met bloemennamen.
Jouw tanka's inspireren me altijd.

Tussen haakjes, ben je de zomer goed doorgekomen?

Zelf kan ik niet zo goed tegen de hitte, heb afgezien.
De wasmachine altijd draaiende gehouden, haha!

Heb er een instant-gedicht over geschreven, misschien kan er ook een tanka uit voortvloeien!



het was de heetste zomer ooit, tot 2022 wordt het nog erger

maar het is niets. we stoppen fruit in de frigo, warme jus d’orange - 


niet te drinken. we plaatsen ventilators in huis, we hebben er al vijf

we zweten ons te pletter, elke dag kletsnatte kleren in de wasmachine


onze geur is nu de geur van geslotenheid, bederf, van fijn stof gemengd

met olie. onze geur is niet langer de geur van het bos, van de zee


en van de bloemen. we eten licht, we drinken mocktails met gember 

in cafĂ© blue note, spottende cocktails in een confituurpot met plastieken 


rietjes, we sjorren elke dag de gordijnen dicht, leven in donkere kamers
maar jij woont in een hete straat, zegt jaak, de heetste straat ooit

Mvg
Nicole

Geen opmerkingen:

Een reactie posten